Bonjour tout le monde - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Elke Pijpers - WaarBenJij.nu Bonjour tout le monde - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Elke Pijpers - WaarBenJij.nu

Bonjour tout le monde

Door: Elke

Blijf op de hoogte en volg Elke

03 Maart 2012 | Frankrijk, Parijs

Bonjour,

Tijd voor mijn eerste reisverslag. Gister ben ik aangekomen in Parijs. We zijn ongeveer 6 uur onderweg geweest met de auto. Gelukkig werd ik gebracht door mijn ouders, want mijn hoeveelheid bagage pastte niet in één koffer. Ik zag er erg tegenop om voor 5 maanden weg te gaan. Eenmaal aangekomen ging alles erg makkelijk, en stond ik al snel in mijn appartementje. Ik werd duidelijk niet verwacht, want het was niet echt schoon. Ik dacht eerst dat er niemand was en toen kwam er een getint meisje uit een bedje gerold (verwacht je niet om 4 uur in de middag maar goed). Ze was verrast dat er ineens een nieuw meisje was en het was al gauw duidelijk dat ik haar kamergenootje werd. Ze heet Vivianne en ze komt uit Brazilie, dus ook mijn Engels ga ik verbeteren hier, want ik praat met haar de hele tijd Engels. (Verder woont er nog een Nederlands meisje en over 2 dagen krijgen we nog een huisgenootje). Laura is snel genoeg gekomen en toen ben ik samen met haar en mijn ouders een simkaart gaan kopen en een franse ov-kaart. Daarna was het tijd om afscheid te nemen van mijn ouders. Toen ben ik met Laura meegegaan en heb ik samen met haar gegeten. Daarna ben ik naar mijn kamertje gegaan om te skypen met Jean en met mijn vriendengroep die lekker aan het indrinken waren voor een avondje uitgaan. Om half 12 ben ik gaan slapen, maar uiteindelijk sliep ik pas om 4 uur. Vandaag was mijn eerste dag. Ik moest om half 8 de bus hebben nadat ik 2 uur had kunnen slapen. Het Braziliaanse meisje is erg luidruchtig en snurkt! Verder is het bed echt vreselijk dus slapen luktte niet echt. Dat viel tegen, zeker als je normaal binnen 5 minuten slaapt. Vanmorgen een frisse douche genomen en naar de bus gegaan. Hier trof ik mensen die ook naar de introductiedag gingen. We waren met ongeveer 40/50 mensen en het waren of Italianen, Spanjaarden of Fransen, ik was de enige Nederlander. Je raadt het al, alle nationaliteiten zoeken elkaar op en gaan in hun eigen taaltje praten. Ik kon het natuurlijk niet volgen. Gelukkig konden een paar wel goed Engels en ik heb al aardig wat Frans geprobeerd vandaag, dus eenzaam was ik niet. Ik heb ook al mijn mede-stagiaire ontmoet. Ze is Frans en 20 jaar, ze ziet er heel lief uit en dat is ze geloof ik ook. Vandaag hebben we 6 uur lang informatie gekregen, helaas kon ik er bijna niks van verstaan, want die Franse vrouw ratelde als een malle. Ik heb dus maar een beetje gestaard en naar de filmpjes en plaatjes gekeken. Ook zijn we al even in het park geweest(ik was er nog nooit geweest). We waren verdwaald dus hadden uiteindelijk weinig tijd. We hebben gegeten en toen weer terug gegaan naar de Disney University. Het eten was helaas niet zo. Het was een lange dag met heel veel informatie, alhoewel ik niet zoveel informatie heb meegekregen. Morgen heb ik weer een dag vol met informatie.. Ik ga mijn pak passen en ik ga mijn hotel zien.. Ik ben erg benieuwd..

Zo, een lang verhaal over nog maar 2 dagen hier. Nog 151 to go!

Slaap lekker,

Liefs Elke

  • 04 Maart 2012 - 13:53

    Math:

    Leuk verslag en dat heen rijden ging nog wel soepel terug was wat minder met mijn snotter kop en koppijn.
    Nog 5 weken en dan komen we weer die kant op op een paaseitje te eten.

  • 04 Maart 2012 - 21:36

    Lieke:

    Mooi eerste verhaaltje Elkie! Klinkt heel leuk allemaal, en vermoeiend.. haha. Succes met de komende daagjes, want deze week zal nog wel even busy worden ;). Gewoon alles op je af laten komen, dan komt het helemaal goed! Wanneer kan ik me inschrijven voor een cursus frans? hahah. We spreken elkaar snel! Namelijk morgen al via skype, ben heel benieuwd! Heel veel liefs! xx

  • 05 Maart 2012 - 12:17

    Milou:

    Veel foto's knippen met je nieuwe camera he! :D En veel succes deze week! X

  • 05 Maart 2012 - 13:10

    Simone:

    Hahah, ja ik wil alles zien! Ook de Donald Duck kamers natuurlijk! Ik heb het even opgezocht, blijkbaar moet niet jij de oordopjes indoen, maar jou snurker! Hahah stond op internet dat dat hielp. Nou succes ermee, ben benieuwd!
    xxxxx- Simone

  • 05 Maart 2012 - 16:48

    Peter:

    Hoi Elke, leuk om jouw verslag te lezen van de eerste dag, je moet maar denken alle begin is moeilijk, en ja en dat snurken kun je misschien oplossen met een plantenspuit, iedere keer dat je wat hoort even een straal met water erop, dan is zij wakker en kun jij gaan slapen! groetjes van Anja, Loek en Fieke en een poot van Tieske.

  • 06 Maart 2012 - 14:34

    Irma:

    Hoi Elke,
    Ik had jou nog een mailtje gestuurd op het werk. Misschien dat je het niet meer gelezen hebt. Maak er een leuke tijd van in Parijs!
    Kom je naderhand weer gewoon terug? We blijven je volgen...
    Succes daar en groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elke

Ik ga voor mijn opleiding Hoge Hotelschool in Maastricht 5 maanden stage lopen in Hotel New York, horende bij Disneyland Parijs. Mijn stage start op 3 maart 2012 en zal duren tot 2 augustus 2012. Ik ga stage lopen in de Housekeeping. Ik zal op deze site updates plaatsen over mijn leven in Frankrijk, om het thuisfront op de hoogte te houden.

Actief sinds 18 Nov. 2011
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 19989

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 02 Augustus 2012

Stage Parijs

Landen bezocht: