Mon premier jour - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Elke Pijpers - WaarBenJij.nu Mon premier jour - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Elke Pijpers - WaarBenJij.nu

Mon premier jour

Door: Elke

Blijf op de hoogte en volg Elke

07 Maart 2012 | Frankrijk, Parijs

Dag lieve mensen,

Tijd voor een update..

Allereerst bedankt iedereen voor de reacties, de skypegesprekken en de berichten. Ik heb hier veel steun aan.

Zondag en maandag had ik nog twee introductiedagen.
Zondag verstond ik het Frans best goed en kregen we leuke informatie, daarna ben ik nog naar mijn hotel geweest om het costuum te passen (nou het is echt schitterend NOT). ALs ik een keer een foto kan maken van mijn costuum dan zal ik dat zeker doen. Daarna heb ik al 2 uur gewerkt. Het hotel had ons niet verwacht dus moesten snel wat verzinnen voor ons om te doen. Ik heb al 1 uur meegelopen bij de costuming en met de runner. De costuming is gewoon een kwestie van kleren geven aan alle medewerkers, het werkt hier namelijk heel anders dan normaal. Iedere functie heeft een eigen costuum en je kunt iedere dag gewoon je maat vragen en dan krijg je je kleren, je hoeft dus ook niks te wassen of mee naar huis te nemen. Je kleed je gewoon op het werk om. Costuming is niet het leukste wat er is, maar op het begin is het wel prima omdat ik het Frans nog moet leren verstaan. Daarna heb ik meegelopen met de runner, dat is degene die alle gewenste dingen naar de kamer brengt, niet het eten en drinken(dus roomservice), maar bijvoorbeeld een babybedje of een föhn. Ik vond de mensen erg aardig en ik kreeg ook al te horen dat ze mij cool vonden.
Maandag was een erg zware dag, ik had weer introductie en verstond werkelijk niks. Ik kon alleen uit de powerpoint dingen opmaken. Ik kreeg op dit moment 5 uur lang de tijd om na te denken, en daar moet je op het begin geen tijd voor hebben. Ik voelde me dus heel stom en wilde heel graag naar huis. (Vaders zat al bijna in de auto). Ik ben blij dat ik toch doorgezet heb, want gister heb ik dus mijn eerste werkdag gehad en het was leuk. Ik moest meelopen met de schoonmaakster. Nou werkelijk Fransen die weten echt niet wat schoonmaken is. De schoonmaakster loopt eigenlijk 8 uur per dag rondjes en checkt de wc's. Als er water ligt bij de wasbakken maakt ze dat droog met een 'vaatdoekje' en de wcbrillen doet ze af met een papieren doekje en spoelt ze even door. Verder worden de prullenbakken af en toe verwisseld en alles aangevuld, meer doen ze niet. Ze zijn de hele tijd aan het kletsen overal en koffie aan het drinken. Stress kennen ze hier echt niet. Ik heb de hele dag met een vrouw van 29 gewerkt en ik kon haar heel goed verstaan, ze articuleerde heel duidelijk en nam een fijn tempo aan. Ik heb dus weer heel veel Frans geleerd. Ze vertelde me dat ze vind dat ik erg goed Frans kan en veel woorden ken (normaal begint een stagiaire echt op 0). Ik ben blij dat ik dat niet heb want ze kunnen hier echt geen Engels. De jongen die runner was die dag kan ik werkelijk niet verstaan en daar ga ik vandaag de hele dag mee werken dus ben benieuwd. De teamleader zei: Je pense que tu est tres mignon et tu es jolie (oftewel ze vind me schattig en leuk).

Samengevat had ik een leuk eerste dagje, voelde me erg welkom en heb al veel Frans geleerd. Werkervaring zal ik voorlopig nog niet opdoen, maar dat zal misschien komen als ik het Frans ga beheersen (voornamelijk het verstaan). Mijn collega's zijn ervan overtuigd dat ik heel goed Frans spreek als ik weg ga, dus dat vind ik wel heel leuk.

Vandaag heb ik weer dienst van 14.30 - 22.30 en morgen heb ik vrij en wil ik naar Val d'Europe gaan(heel groot winkelcentrum), vrijdag nog een dienst van 10.00 - 18.00 en dan heb ik zaterdag en zondag vrij en dan ga ik naar Parijs. Ik slaap dan bij Marjolein en Romy, twee meiden die bij mij op school zitten en ook stage lopen in Parijs. Ik kijk hier erg naar uit om even met bekenden te zijn en even Nederlands te kunnen praten.

Foto's komen snel, maar heb eerlijk gezegd nog geen tijd gehad om foto's te maken en ik meende opgemaakt te hebben tijdens de introductiedagen dat je 'backstage' op het werk geen foto's mag maken, dus daar let ik maar even mee op. Na dit weekend zal ik foto's hebben.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik deel graag alles.

Liefs Elke


  • 07 Maart 2012 - 09:47

    Jill:

    Elke,

    Echt super fijn om te horen dat je het nu wel redelijk naar je zin hebt. Erg knap van je dat je die dag hebt doorgezet.
    Leuk om te horen dat mensen vertrouwen in je hebben en je leuk vinden, dat stelt je al voor een groot deel gerust!
    Heel veel succes nog en ik ben benieuwd naar foto's!

    Liefs x Jill

  • 07 Maart 2012 - 11:25

    Fam. Van Den Beuken:

    Ha Elke,
    We gaan jou toch een beetje volgen zo, super leuk. Je hebt al leuke verslagen geschreven!
    Het begin zal altijd moeilijk zijn, geef het de tijd, het komt wel. Wij willen jou in ieder geval heel veel succes wensen, veel wijsheid en heel veel ervaring opdoen. Dit gaat je lukken Elke. Groetjes oet de Mieterik, Johan-Hariët, Mirthe-Koen en Demi

  • 07 Maart 2012 - 12:35

    Mieke:

    Aaaahh Elke, ben echt heeeeeel blij dit te lezen!! Heel gaaf ook om te horen dat je waarschijnlijk harstikke goed Frans kunt spreken als je terug komt. ENJOYYYY!! Et je vous souhaite une bonne journee morgen!! :D xxxx

  • 07 Maart 2012 - 15:42

    Rian Pijpers:

    Een leuk verslag
    We wensen je veel succes en plezier, maar jouw kennende gaat het zeker lukken al verlang je soms naar huis, want je bent een echte doorzetter
    Groetjes Pap Mam en Milou

  • 07 Maart 2012 - 17:22

    Anja:

    Lieve Elke

    Heel fijn om te lezen dat je het al weer leuker vindt in France. Geniet van je vrije weekend samen met je schoolmaatjes.
    Tot de volgende keer.
    Lieve groetjes van Peter, Anja, Loek en Fieke.

  • 07 Maart 2012 - 22:59

    Kristy:

    Niks sorry voor t lange verhaal! Er moet meeer verteld worden ghehe. Aangezien ik je vandaag niet meer gesproken had, vind ik t tres fijn dat je dit verhaal heb gepost! hoe was t vandaag met die nietverstaanbare gegaan haha, schrijf maar ff op facebook! loveyou lekkerding. xxxxxxxxxxx

  • 08 Maart 2012 - 13:05

    Moniek:

    Hee Elke,

    Super leuk jou verhalen! En leuk dat je echt goed Frans gaat leren! TOP! Het gaat je zeker lukken! Hoe was Val d'Europe nog? hahah ik ben daar ook geweest 2 weken geleden! Is echt een groot winkelcentrum he! Ben stiekem ook wel jaloers op jou hoor! Disney was zo leuk! En Parijs zelf ook! Hmm Love it!
    Vind het zo grappig om het zo nu terug te lezen, terwijl ik er twee weken geleden ook nog ben geweest..

    Nou meid, heel veel plezier nog en zet 'op, Je kunt het :)
    & ik kijk al uit naar je volgende verhaaltje!

    Liefs, Moniek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elke

Ik ga voor mijn opleiding Hoge Hotelschool in Maastricht 5 maanden stage lopen in Hotel New York, horende bij Disneyland Parijs. Mijn stage start op 3 maart 2012 en zal duren tot 2 augustus 2012. Ik ga stage lopen in de Housekeeping. Ik zal op deze site updates plaatsen over mijn leven in Frankrijk, om het thuisfront op de hoogte te houden.

Actief sinds 18 Nov. 2011
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 19993

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 02 Augustus 2012

Stage Parijs

Landen bezocht: