Weekendje Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Elke Pijpers - WaarBenJij.nu Weekendje Parijs - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Elke Pijpers - WaarBenJij.nu

Weekendje Parijs

Door: Elke

Blijf op de hoogte en volg Elke

11 Maart 2012 | Frankrijk, Parijs

Hallo lieve mensen,

Bedankt voor de leuke reacties!

Ik lig op dit momentje heerlijk in het paradijsje van Marjolein en Romy. Marjolein en ik zijn vandaag de hele dag naar Parijs geweest en Romy is vanaf 18.00 ook meegegaan. Zij liggen nu gesloopt in bed, maar ik had zin om een verhaaltje te schrijven.

Ik zal beginnen waar ik gebleven was..
Woensdag was mijn tweede dag stage. Ik zou vandaag werken met Nicolas, de jongen die ik nog niet zo goed kon verstaan, omdat hij heel snel praat en slecht articuleert. We hebben samen de toiletten gecontroleerd, babybedjes uitgepakt en genummerd en babybedjes naar Sequoia Lodge (ook een Disneyhotel) gebracht met de auto. Deze sloeg meteen af, weet niet of hij zenuwachtig van mij wordt? Ik kon hem best goed verstaan vandaag en ik heb het gezellig gehad. Hij probeert me de hele tijd voor de gek te houden, maar ik trap daar helaas niet in.

Woensdagavond heb ik me opengesteld voor mijn huisgenootjes. Mijn kamergenootje Vivi was thuis, Juliette mijn Nederlands huisgenootje en nog twee vrienden van Vivi (Thomas(pools) en Yasmin(turks)). We hebben gezellig gekletst en lagen pas om 4 uur in bed. Ze zijn allemaal heel erg aardig.

Donderdag was mijn vrije dag. Ik heb eerst tot 10 uur in bed gelegen, toen even wat dingetjes afgehandeld en toen ben ik alleen naar Val d'Europe gegaan (een huge winkelcentrum). Hier heb ik een cadeautje gekocht voor lieve Simone omdat ze donderdag jarig is en ik heb even wat winkels gekeken. I love the clothes here dus heb ook het een en ander gepast. Schijnbaar zijn de maten hier anders, dus had ik alles te klein gepakt. Had daarna geen zin meer om alles opnieuw te zoeken in mijn maat dus dacht, dat komt volgende week wel weer. Ik heb ook nog een cultuurshockje meegemaakt haha. Blijkbaar als je een Franse man aankijkt(niet eens bewust) dan denken ze dat je wat wil. Nou wat mij dus overkwam. Ik liep een zwarte man voorbij, beetje eng en rotte tanden. Ik was hem al voorbij toen hij zei: Puis-je demander quelque chose? Ik met mijn stomme kop reageer ook nog en zeg: Oui, bien sur. Vervolgens zegt hij: Tu es tres tres belle. Ik dacht: OKE? en zei: merci.. Toen begon ie erover dat hij mijn nummer wilde zodat we contact konden hebben en toen schrok ik en zei: NON NON NON AU REVOIR en toen ben ik snel weggelopen, gelukkig volgde hij me niet. Bah enge man van minstens 50. Maar goed, geen Franse mannen aankijken dus, lesje geleerd.

Na 3 uur vond ik het wel weer genoeg geweest en dacht ik nog even snel boodschappen te doen. Nou ik kwam in een supermarkt die was 5 keer zo groot als de jumbo in Sevenum. Heel groot dus. Als gevolg dat ik 1 uur nodig had om vlees, aardappels, groente en nog wat andere spullen te zoeken. Uiteindelijk gevonden en de bus weer terug naar la boiserie genoemen, de residentie waar ik woon. Thuisgekomen heb ik even opgeruimd en de afwas gedaan en toen kwam Laura eten. We hebben gezellig samen gegeten en even bijgekletst. Die avond nog lekker geskypt met Jacky, Tom, Moeders, Vaders, Oma, Simone, Ellen en Jean en toen lekker gaan slapen.

Vrijdag moest ik weer werken. Dit keer moest ik de hele dag buiten schoonmaken alleen, ik zag er tegenop, maar het was gelukkig lekker weer dus ik heb wel genoten en een beetje rondgekeken. Om 14.30 mocht ik naar binnen en heb ik nog met een nieuwe jongen gewerkt. Deze was erg aardig en ik heb weer veel nieuw frans geleerd en Grammaticales gehad van hem. Toen ik naar huis ging zei mijn teamleader dat ik erg goed werkte en dit vast moest houden. Nou ik vind zelf dat ik niks doe, maar blijkbaar is dat al genoeg. (Typisch Frans!). Vrijdag naar mijn werk heb ik de trein genomen naar Parijs. Ik had een weekendje met Marjolein en Romy voor de boeg. Ik ben daar rond half 9 aangekomen en was in shock toen ik hun huisje zag. Het is zo mooi! Niet normaal! Ik heb heerlijk geslapen op de slaapbank! Vandaag zijn Marjolein en ik de hele dag in Parijs geweest na een beetje uitgeslapen te hebben. Het was heel erg gezellig en we hebben ontzettend veel gezien! We hebben wel meer dan 100 foto's die gaan volgen. Om 18.00 is Romy ook gekomen en hebben we samen gezellig uitgegeten en nog in een rockcafe een pull Kriek gedronken voor 10 euro.

Ik heb een heel geslaagd weekend gehad en morgen ga ik om 10 uur weer terug naar mijn eigen huisje. Ik ga dan samen met mijn Nederlandse huisgenootje naar Disneyland toe (Wij mogen immers gratis als castmembers). Zij woont hier al 1,5 jaar dus kan me alles vertellen.

Ik zal het paleisje hier gaan missen en met name het heerlijke bedje. Het is alsof ik in een hotel ben.
Ik heb een topweekend gehad en begin al erg goed te wennen in Parijs. Hoop snel weer langs te kunnen gaan bij Marjolein en Romy.

Voor nu is het laat genoeg en ga ik lekker slapen en jullie horen snel van me.

Bisous, Elke


  • 11 Maart 2012 - 00:01

    Rene Smit:

    Hoi! Begint de achternaam van je Nederlandse huisgenootje met een W? die ken ik :) (ik heb ook in Disneyland Paris gewerkt) Veel plezier, goed te lezen dat je het naar je zin hebt in de magie!

  • 11 Maart 2012 - 12:20

    Paps:

    Leuk dat je het naar je zin hebt, toch maar goed dat ik afgelopen maandag niet aangereden ben. En trouwens niet elke vent van 50 is eng hoor, ik ben het tenslotte ook. Spreek je vlug weer op skype.

    Kisses

  • 11 Maart 2012 - 20:28

    Opa Gerrit Oma Thea:

    fijn om te lezen wat dat "kleintje"uit onze familie in dat verre land meemaakt. Alle begin is moeilijk!! Wij zaten vroeger op de mulo ook met bibberend hart te wachten als de franse leraar binnenkwam en zonder een spier te vertrekken ,zei: Venez aux tableau......Vous!!!!!! Wat moest je daarmee als je nog nooit frans gehad had!!!!!! Maar ook met ons is het goed gekomen. Dus je ziet .... alle begin is moeilijk.!!!!Wel leuk om je verslagen te lezen. Je redt het daar wel. Toi,toi,toi!

  • 11 Maart 2012 - 20:51

    Ria Philipsen:

    Hoi Elke,

    Nou, na de verhalen van je pa die ik afgelopen vrijdag zag bij ons vriendenavondje was ik toch wel erg benieuwd hoe het met je gaat. Maar, na het lezen van dit reisverslag vind ik dat je al heel snel toch je draai aan het vinden bent. En, voor je het weet zit het er al weer op en heb je de tijd van je leven gehad. Het zal best heftig zijn in het begin, maar je zult ook ontzettend veel leren, ontdekken en ervaren. Veel succes en geniet ervan. Au revoir, Ria, Frank en Joost.

  • 12 Maart 2012 - 08:13

    Annemie Mooren:

    Hoi Elke

    Wat fijn om te horen dat je al begint
    te wennen en dat je het naar je zin hebt in Parijs. Heel veel plezier en
    geniet er van.

    Groetjes Annemie en de rest

  • 12 Maart 2012 - 10:36

    Simone Reichert:

    ah schattie! klinkt goed joh! ik ben blij dat je huisgenootjes nu wel leuk zijn en dat je je plekje al een beetje hebt gevonden nu! en inderdaad lekker langs blijven gaan bij marjolein en romy, ziet er goed uit haha! geniet ervan! x

  • 12 Maart 2012 - 21:21

    Marlene Vriendin Mam:

    Hoi Elke,

    Leuk om te lezen wat je allemaal al gedaan hebt in die paar dagen dat je in Parijs bent. En fijn dat je langzaam aan het wennen bent.
    Ga aub wel niet in het frans je verslag schrijven, want dan kan ik het niet meer volgen.

    succes met je stage

  • 24 Maart 2012 - 22:21

    Annemarie:

    Hallo elke
    Had niet ver genoeg geschrolt
    gisteren met kaarten vertelde math dat je reacties leuk vond.
    Maar ik wist toen niet waar te reageren
    nu dus wel,
    Ben blij dat je het nu leuk hebt en zeker nu je vriend dit weekend ook bij je is.
    vind de fotos van de stad goed gelukt.
    misschien binnenkort meer?
    Ga zo door en veel groetjes
    Annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elke

Ik ga voor mijn opleiding Hoge Hotelschool in Maastricht 5 maanden stage lopen in Hotel New York, horende bij Disneyland Parijs. Mijn stage start op 3 maart 2012 en zal duren tot 2 augustus 2012. Ik ga stage lopen in de Housekeeping. Ik zal op deze site updates plaatsen over mijn leven in Frankrijk, om het thuisfront op de hoogte te houden.

Actief sinds 18 Nov. 2011
Verslag gelezen: 501
Totaal aantal bezoekers 19992

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 02 Augustus 2012

Stage Parijs

Landen bezocht: