Time flies - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Elke Pijpers - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Elke Pijpers - WaarBenJij.nu

Time flies

Door: Elke

Blijf op de hoogte en volg Elke

16 Maart 2012 | Frankrijk, Parijs

Ik ben alweer bijna 2 weken hier. Twee weken geleden lag ik nu gespannen in bed met het idee dat ik op vakantie ging.. Dat idee heb ik nu in ieder geval niet meer..

Ik was gebleven bij zondag..
Zondag ben ik om 9 uur opgestaan bij Marjolein en Romy en heb ik nog even gedoucht en een lekkere petit pain gegeten. Daarna heb ik de metro en trein terug naar huis genomen. Toen ik over moest stappen kon ik de trein nergens vinden, maar na 10 minuten verdwaald rondgelopen te hebben had ik het toch gevonden. Toen ik thuis was heb ik meteen weer de bus genomen na Disneyland Park samen met mijn huisgenootje. Zij werkt hier al 1,5 jaar dus ze kon me alles vertellen. Ik heb 3 uur met haar in het park gelopen en ondertussen wat gegeten in de personeelskantine. Ze heeft vanalles verteld en laten zien en we zijn ook in de space mountain en it's a small world geweest. Juliette moest daarna werken en toen heb ik nog in mijn eentje in het park gelopen. Ik vond het helemaal leuk. Ik heb gewacht op de parade en die heb ik ook nog gekeken. WAUW i liked it. Daarna ben ik naar huis gegaan.

Maandag begon weer een nieuwe week. Maandagochtend had ik nog een ochtend op de disneyschool. Dit was hele algemene informatie over de hotels en de gasten. Ik kon het heel goed verstaan en het was een interactieve, leuke, interessante les. Daarna heb ik nog even gewerkt. Vandaag mocht ik meelopen met de teamleader en mocht ik de onderhoud van de kamers controleren. Er wordt nu extra aandacht geschonken aan onderhoud en la propriété omdat Disney bijna 20 jaar bestaat en dat belooft een groot feest te worden. Op 12 april is er een flashmob waar 4000 mensen aan mee gaan doen, ik wil me hier ook voor inschrijven..
Maandagavond heb ik gegeten met Vivi, Juliette en Thomas. (twee huisgenootjes en een vriend van Vivi). We aten pas om 22.30, lekker laat dus. Het was gezellig!

Verder heb ik nu weer 3 dagen gewerkt. Ik doe eigenlijk nog steeds hetzelfde. Dus toiletten controleren, prullenbakken leegmaken, kamers controleren, le running en au costuming. Niet veel boeiends om te vertellen. Het Frans gaat wel goed. Het gaat zo hard. Ik versta al heel veel en het praten gaat ook steeds beter.

Ik verwacht binnenkort een frans bankaccountnummer te ontvangen en dan kan ik een frans abbonnement aanschaffen met onbeperkt SMS, internet en onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland. Dan kan ik makkelijker contact houden met iedereen, want nu ben ik aan het werk als iedereen tijd heeft om te kletsen. Verder kan ik op het werk de hele dag met mijn mobiel lopen omdat ik eigenlijk de hele tijd backstage ben en niemand interesseert dat iets. Ik hoop dat ik over 1 à 2 weken dat abbonnement heb.

Morgen heb ik een dagje vrij en ga ik weer naar Val d'Europe en met Laura naar het bakkertje, lekker samen ontbijten. Daarna moet ik 6 dagen werken van 14.30 - 22.30 en donderdagavond verwacht ik Jean, Kevin, Lennart en Dion op bezoek. Ze blijven tot zaterdagavond dus we gaan er twee gezellige dagen van maken en we slapen met zijn allen in een hotelkamer.

Ik ga nu slapen. Het is alweer half 2!

A bientôt!


Ps: mocht iemand me iets leuks willen sturen. Mijn adres is:

PIJPERS, elke
Résidence la Boiserie appt 3613
Rue de la Boiserie
77700 Magny Le Hongre
France

JE MOET DIT LETTERLIJK OVERNEMEN ANDERS KOMT HET KAARTJE NIET AAN!

  • 16 Maart 2012 - 07:43

    Jill:

    Lieve Elke,

    Echt heel erg fijn om te horen dat je het daar naar je zin hebt! De foto's zien er echt geweldig uit, ik ben spontaan jaloers op jou!
    Heel veel succes met je werkweek en veel plezier met Jean en de jongens!
    Ik spreek je hopelijk snel op skype!:)

    x Liefs

  • 16 Maart 2012 - 15:40

    Pap En Mam:

    Leuk verslag alweer, goed dat je het naar je zin hebt. Over drie weken is het Pasen dan zien we je gelukkig weer. De wagen zal dan wel vol geladen moeten worden met dutch stuff .
    Tot Skypes

  • 18 Maart 2012 - 13:16

    Gerrit En Thea:

    De tijd vliegt.Inderdaad. Hier ook. Zo te lezen, willen ze van jou echt een contrôlefreak maken, maar dat zal ze toch niet lukken. Fijn dat je het nu zo naar je zin hebt. Wij hebben het ook naar onze zin gehad toen wij daar waren, dat is intussen al weer 11 jaar geleden.Maar als ik al die mooie foto's zie, komt wwer alles boven . Het was begin mei, niet druk maar erg koud. De parade vonden wij ook zo mooi, de buffalo bill show , wat niet? Ik heb er zelfs, na een uitdaging van:"Dat durf je toch niet!"een ritje gemaakt in die hele hoge achtbaan . Het uitzicht over disneyland was grandioos, het ritje in het begin ook, maar toen met een sneltreinvaart achteruit en over de kop! Net toen ik dacht : Waar ben ik aan begonnen, minderde de vaar en was het ritje afgelopen. Moet je ook zeker doen! Volgens ons beleef je daar een prachtige, leerzame tijd, En dan nu.... uitzien naar het weekend. Doe Jean de groetjes en geniet van alles wat je moet en mag doen! Groetjes

  • 19 Maart 2012 - 15:37

    Simone:

    Ah schattie wat leuk! en een flashmob haha, daar MOET je nu wel aan meedoen haha;) super leuk! geniet maar lekker van je vrije dagje morgen en hopelijk kunnen we ff skypen! xxx

  • 22 Maart 2012 - 08:36

    Ellen:

    Cool een flashmob! Moet je doen! Ik wilde je even heel veel plezier wensen dit weekend met de jongens! :) We spreken je waarschijnlijk zaterdagavond wel even op skype! Liefs!

  • 22 Maart 2012 - 19:29

    Oma Horst / Schaak:

    Ha Elke, ik heb je verslag gelezen heel leuk om je zo te kunnen volgen. Wat is het toch allemaal modern geworden. Vroeger konden we alleen een kaartje sturen en nu ben ik elke dag weer benieuwd naar jouw verhalen. Hopelijk geniet je van je tijd daar en zeker vandaag van het bezoek van Jean en de rest van de band. Heel veel groetjes van Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elke

Ik ga voor mijn opleiding Hoge Hotelschool in Maastricht 5 maanden stage lopen in Hotel New York, horende bij Disneyland Parijs. Mijn stage start op 3 maart 2012 en zal duren tot 2 augustus 2012. Ik ga stage lopen in de Housekeeping. Ik zal op deze site updates plaatsen over mijn leven in Frankrijk, om het thuisfront op de hoogte te houden.

Actief sinds 18 Nov. 2011
Verslag gelezen: 330
Totaal aantal bezoekers 19990

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 02 Augustus 2012

Stage Parijs

Landen bezocht: