Mijn eerste bezoek - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Elke Pijpers - WaarBenJij.nu Mijn eerste bezoek - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Elke Pijpers - WaarBenJij.nu

Mijn eerste bezoek

Door: Elke

Blijf op de hoogte en volg Elke

26 Maart 2012 | Frankrijk, Parijs

Na 6 dagen gewerkt te hebben zag ik donderdagavond eindelijk mijn lieve Jean weer, die samen met de bandleden Lennart, Kevin en Dion naar Parijs was afgereisd. Ik had zelf nog gewerkt tot 22.30 en ben daarna nog even met een collega naar starbucks gegaan. Om 00.00 heb ik de trein genomen naar Val d'Europe genomen en ben ik alvast in gaan checken bij het hotel. 10 minuten later kreeg ik een telefoontje dat ze er waren en toen heb ik ze opgehaald Het was heel erg leuk om de jongens te zien. We hebben de spullen in de hotelkamer gedropt, die overigens prima was en toen zijn we nog een kroegje gaan zoeken, helaas was er niks meer open dus na een half uur waren we weer in de hotelkamer. Dan maar gaan slapen..
Vrijdagochtend zijn we om 8 uur opgestaan en hebben ontbeten in Val d'Europe, daarna hebben we de trein genomen naar Parijs en zijn we allereerst naar de Arc de Triomphe geweest, hier wilde we eigenlijk opgaan, maar er stond een hele lange rij. We hebben hier niet op gewacht, maar zijn de champs d'elysees af gaan lopen. Daarna wilde we in een zijstraatje wat gaan drinken, in de hoop dat het daar wat goedkoper zou zijn, echter kwamen we in een hele rijke buurt uit. We zijn nog in een restaurantje gaan zitten, maar uiteindelijk maar besloten om verder te gaan. Toen hebben we langs de weg flesjes drinken gekocht en voor onze alcoholisten even voor de zekerheid nagevraagd of je op straat mag 'zoepen'. Dat mag schijnbaar overal in Parijs. Daarna zijn we naar place de la concorde gelopen en hebben we daar best een tijdje gezeten aan het water. Daarna zijn we gaan lunchen en daarna zijn we even snel naar het Louvre gaan kijken. Daarna hebben we de metro genomen naar de Sacre Coeur en toen kwamen we na het zien van de Sacre Coeur (wat ik echt zo mooi vind) in een zijstraatje een straatmuzikant tegen. De jongens zijn daar op afgestapt en hebben wel bijna een uur muziek gemaakt. (Dion gitaar spelen, Lennart en Kevin zingen). Ik heb hier ook filmpjes van! Daarna wilde we na de Notre-dame, maar hadden we de foute metro genomen. Toen zijn we maar gaan eten. Lennart en ik hadden een entrecote de boeuf besteld. Toen we het kregen en ik mijn eerste hap nam dacht ik WTF koud vlees? Zou dit normaal zijn? Ik keek Lennart eens aan hoe hij zou reageren naar zijn eerste hap en hij keek me vreemd aan. Toen moesten we heel hard lachen, denkend dat het dan misschien toch zo hoorde? Het was heel raar en het smaakte eigenlijk naar frikandel speciaal.
Daarna zijn we nog naar de eifeltoren gegaan, waar we ook heel graag op wilde, maar ook hier was het druk. We moesten nog een uur terug met de trein, dus dit durfde we niet te wagen. We zijn bij de eiffeltoren op het grasveld gaan zitten en hebben naar de lichtshow gekeken. Dit was erg gaaf. Daarna hebben we de trein terug genomen, waarin ineens iedereen heel chagrijnig werd en Frankrijk maar vies vond. We stonden hutjemutje op elkaar tussen allemaal stinkende mensen, en dat moet je niet hebben als je gesloopt ben na een hele dag lopen. Eenmaal aangekomen op Val d'Europe hebben we nog even een biertje gedronken in een karaoke/cocktailbar en daarna zijn we lekker gaan slapen.
Zaterdagochtend zijn we om half 10 opgestaan om vervolgens om 10 uur het hotel te verlaten. Opnieuw hebben we weer ontbeten in Val d'Europe en daarna zijn we daar nog even gaan winkelen. (Hier werd ik nog voor gek verklaard omdat ik iets van m&m's wilde hebben voor 7 euro). Het was zo'n leuk dingetje! Daarna zijn we met de auto naar La Boiserie gereden, de plek waar ik woon. Na een goed woordje gedaan te hebben mocht ik met Jean even naar mijn kamer toe. Hier hebben we alle spullen gedropt die Jean mee had genomen voor mij en daarna zijn we naar het park/meer gelopen waar de andere drie jongens ondertussen al aan het chillen waren. Het leek wel zomer dus de shirtjes gingen uit hoor. Daarna hebben we de bus genomen naar Disney Village. Het was een beetje geplaar in de bus want de buschauffeur snapte niet wat voor kaartje ik wilde (schijnbaar kennen ze hier geen retourkaartjes) De jongens waren erg onder de indruk van Disney Village. We hebben hier nog even rondgeslenterd, vervolgens heb ik een rondleiding gegeven in het hotel waar ik stage loop en nog andere hotels laten zien. Daarna hebben we ons leuke weekendje afgesloten bij de MCDonalds in Disneyvillage, want er was geen geld meer over voor een luxere maaltijd.
Ik vond het een super leuk weekend en het was erg leuk om met vertrouwde mensen een weekend op pad te gaan! Ik voelde me na het afscheid erg eenzaam, maar hoop dat het snel weer went. Over 2 weken zie ik mijn ouders, zusje en haar vriend en ik hoop Jean ook weer snel te zien! Verder zijn er nog een aantal vriendinnen van plan om langs te komen, dus ik hoop dat dat ook lukt.

Gister heb ik weer een dagje gewerkt van 10.00 - 18.00. Ik had maar 3 uur geslapen omdat de klok werd verzatten en het raar was om weer alleen te zijn ipv met 4 jongens op één kamer. Na het werk ben ik gezellig bij Laura en Annelieke gaan eten en hebben we gekeken voor een vlucht naar mallorca (we zouden heel graag samen 2 dagen naar mallorca vliegen om Lieke en Charlotte (vriendin Laura) op te zoeken. Hopen dat dat lukt! Daarna nog geskypt met Eline, Lieke, Jean en mijn ouders en daarna nog gechild met huisgenoten.

Ik zit nu startklaar om de trein naar Parijs te gaan nemen. Ik ga vandaag een gezellig dagje met Romy weer een deel van Parijs bezichtigen en vanavond gaan we met alle stagiaires die in Parijs zitten uiteten en stappen. Morgen ga ik met Laura een dagje naar Disneyland, dus ik heb twee leuke daagjes voor de boeg. Helaas moet ik daarna 3 dagen hard aan het werk om alweer mijn eerste stagerapport in te leveren. Verder heb ik ook te horen gekregen dat ik 18 april stagebezoek krijg van mevrouw Gijzen.

A bientôt

Bisous, Elke

  • 26 Maart 2012 - 19:10

    Ton Père:

    Très beau rapport nouveau, Il me fait du bien que vous vous amusez à Disney.
    la visite est de rentrer à la maison, mais vous avez ramassé le fil. bon pour vous !
    10 jours de plus et alors nous vous revoir.
    Nous ne pouvons pas attendre de vous revoir. Avec Pâques, nous vous verrai de nouveau au bout de six semaines, vous avez manqué.
    la musique nous ne ferons pas un parti à Paris, mais sûrement vous inquiétez pas, je pense.
    Is dat school frans toch nog ergens goed voor !

  • 28 Maart 2012 - 00:17

    Elke:

    Nou die googlevertaler heeft niet op een goede school gezeten, want dat schoolfrans is slecht.

    Als het goed is wilde je zeggen:
    Opnieuw een mooi verhaal. Het doet me goed dat jij je amuseert in Disneyland. Jouw visite is weer naar huis, maar je hebt de jongen weer gezien. Leuk voor je!
    Wij kunnen niet wachten om je weer te zien. Met pasen, zien we ons weer na 6 weken. We hebben je gemist.
    De laatste zin snap ik geen fuck van, maar ik denk dat je wil zeggen dat wij geen muziek gaan maken in Parijs, maar ??

    Mais mon père, merci beaucoup pour ton message. Ça me plait. Bon soirée et je te rencontre avec Paques.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elke

Ik ga voor mijn opleiding Hoge Hotelschool in Maastricht 5 maanden stage lopen in Hotel New York, horende bij Disneyland Parijs. Mijn stage start op 3 maart 2012 en zal duren tot 2 augustus 2012. Ik ga stage lopen in de Housekeeping. Ik zal op deze site updates plaatsen over mijn leven in Frankrijk, om het thuisfront op de hoogte te houden.

Actief sinds 18 Nov. 2011
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 19989

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 02 Augustus 2012

Stage Parijs

Landen bezocht: