Encore deux jours très cools. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Elke Pijpers - WaarBenJij.nu Encore deux jours très cools. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Elke Pijpers - WaarBenJij.nu

Encore deux jours très cools.

Door: Elke

Blijf op de hoogte en volg Elke

28 Maart 2012 | Frankrijk, Parijs

Bonjour,
Ben ik alweer.
De laatste keer dat ik schreef was maandagochtend, maar ik heb alweer genoeg te vertellen.
Maandagochtend heb ik om 11 uur de trein genomen naar Parijs. Na een dik uur was ik bij Romy gearriveerd. Ik heb snel mijn spullen hier neergezet en daarna hebben we de metro genomen naar le Quartier Latin. We hebben vandaag vooral door oudere straatjes gelopen en we hebben heel wat winkeltjes bekeken. Niet alles wat open, want het was maandag. Daarna zijn we naar de eifeltoren afgereisd en zijn we bij de fonteinen op het gras gaan liggen. We hebben hier heerlijk een boekje gelezen en gewacht op Marjolein die ons ook nog gejoint heeft en haar powernapje heeft gedaan. Daarna zijn we teruggegaan na het appartement van Romy en Marjolein om ons op te frissen en Laura op te halen. Daarna zijn we naar St Michel gegaan, want daar hadden we afgesproken met Victor en Diederik. We zouden vanavond met alle Parijse stagiaires gaan eten en stappen (helaas zonder Marjolein want die moest de dag erna werken).
We hebben in een restaurantje gegeten waar een hele gestresste jongen werkte. Het was verder wel een leuk restaurantje en we hebben prima gegeten en 2 glaasjes rosé gedronken. Daarna zijn we naar een Irish Pub gegaan, waar Laura en ik doorgingen met een cocktail en Romy en de jongens op het bier over gingen. De sfeer miste hier een beetje, dus toen onze drankjes op waren zijn we verder gegaan. We wilde graag na discotheek Mix want Died wist dat dat leuk zou zijn. Na 15 minuten verdwaald rondgelopen te hebben en het alsnog gevraagd te hebben hadden we het gevonden. Helaas het was dicht! We waren te lui om weer terug te lopen naar het metrostation en hebben een taxi aangehouuden. We waren met 5 en hielden een taxi voor 4 personen aan. Eigenlijk wilde hij het niet doen, maar na een lief lachje van mij deed die het wel. Ik moest me wel bukken als politie kwam, maar ik dacht voordat ik zie of er politie is ben ik al te laat. Ik heb dus de hele reis gebukt gezeten. Het was alsof ik in een achtbaan zat. Aangekomen bij Cafe Oz waar hij ons naar toebracht had, want daar vonden de jongens het erg leuk de vorige keer, waren er slechts 10 mensen binnen. We zijn aan een tafel gaan zitten en hebben 3 verschillende (bier)spelletjes gedaan. Om half 2 sloot de kroeg en hadden we besloten nog naar de Queen te gaan, grote discotheek op Champ d'elysées. gegaan.De entree was 20 euro. Ik mocht in eerste instantie niet binnen omdat ik vans droeg. Blijkbaar zag ik er toch ontschuldig uit en mocht ik naar binnen, moest wel mijn ID laten zien die ik niet kon vinden in mijn portomonee, maar Laura gelukkig wel. Na een half uur waren Romy en Laura kwijt. We dachten die komen wel terug dus hebben we best wel lang gewacht. Daarna toch maar gaan zoeken, waren ze door twee arabieren de VIP-ruimte ingesleurd. Wij daar dus ook naar binnen, maar wij werden er weer uitgevist. Toen maar via de andere kant over de hekken geklommen en waren we alsnog binnen. We zijn misschien nog 10 minuten hier gebleven en toen hadden we besloten om te gaan. We hebben een taxi gepakt naar het huis van Romy en Marjolein en de jongens naar hun eigen huisje. De taxirit was heel grappig. Romy was een beetje dronken en vond het grappig om bij iedere keer als de taxi stopte de deur open te maken. Laura bleef maar zeggen dat dat niet mocht en ik hier me bezig met het rustig houden van de chauffeur door maar steeds mijn excuses aan te bieden. Eenmaal thuis gekomen waren we kapot moe en zijn we snel in slaap gevallen.

Dinsdag werden we om 10 uur wakker en waren we alledrie erg brak, dus van 11 tot 1 zijn we weer verder gaan slapen. Toen hebben we een frisse douche genomen en een klein broodje gegeten en om 2 uur hebben Laura en ik de trein teruggenomen. We zijn nog even naar Disneyvillage gegaan om informatie te vragen over de Wild West Show en we zijn nog even naar de Disney Store en naar Starbucks geweest. Eenmaal thuisgekomen heb ik even opgeruimd thuis en de was gedaan. Daarna ben ik samen met Laura en Annelieke (Laura's kamergenootje) gaan koken en eten en daarna ben ik naar huis gegaan om nog wat op te ruimen en te skypen. Het waren 2 erg leuke vrije dagen, maar helaas moet ik nu weer voor 6 dagen aan de slag, en volgend weekend komen mijn ouders alweer.

Bisous

  • 28 Maart 2012 - 10:40

    Annemarie:

    werk ze !!!
    veel plezier komend weekend

  • 28 Maart 2012 - 12:42

    Anja:

    Ha Elke

    zo te lezen gaat het goed met je!! Groetjes vanuit meterik

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elke

Ik ga voor mijn opleiding Hoge Hotelschool in Maastricht 5 maanden stage lopen in Hotel New York, horende bij Disneyland Parijs. Mijn stage start op 3 maart 2012 en zal duren tot 2 augustus 2012. Ik ga stage lopen in de Housekeeping. Ik zal op deze site updates plaatsen over mijn leven in Frankrijk, om het thuisfront op de hoogte te houden.

Actief sinds 18 Nov. 2011
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 19990

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 02 Augustus 2012

Stage Parijs

Landen bezocht: