Alweer één maand hier - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Elke Pijpers - WaarBenJij.nu Alweer één maand hier - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Elke Pijpers - WaarBenJij.nu

Alweer één maand hier

Door: Elke

Blijf op de hoogte en volg Elke

05 April 2012 | Frankrijk, Parijs

Daar ben ik weer..

Het is nu inmiddels alweer 4 april, wat vliegt de tijd toch..

Ik was gebleven bij afgelopen dinsdag, de uitbrakdag. Na deze dag heb ik 6 dagen gewerkt, waarover ik eigenlijk niet zoveel boeiends te vertellen heb, omdat ik nog geen upgrade heb gemaakt!
Wel had ik dinsdag iets gemist op het werk want schijnbaar was er iets in het magazijn gesprongen waardoor de hele kelder onder water was gelopen en daar zitten wij (de Housekeeping), het gevolg daarvan was dat alle medewerkers van het hotel kwamen helpen om al het water na buiten te dweilen en de grap was dat de hele telefooncentrale van disneyland parijs in hotel new york ligt, dus geen één hotel had telefoon meer, waardoor de medewerkers elkaar niet konden bereiken en de gasten niet naar de receptie konden bellen. Ik heb een filmpje gezien van het gebeuren en het was wel een big happening.

Afgelopen zondag gebeurde hetzelfde in de keuken, maar toen was ik er wel bij. Ook het plafond van het banquetingkantoor viel omlaag, don't know why maar het hele banquetingkantoor was vernield (denk aan computer en dossiers). Niet de beste week voor het hotel en dat nog wel nu er zo'n belangrijke dingen waren.

Zaterdag was het press-event in het hotel, dit hield in dat er heel veel journalisten van over de hele wereld naar ons hotel kwamen, lichte stress was er dus wel. En zaterdagavond heeft Fabienne (de winnares van the voice kids) het nieuwe seizoen van Disneyland geopend. Disneyland bestaat 20 jaar en dat is een big happening. Er is vanaf 1 april iedere avond een show om 21.30 met veel vuurwerk en images op een scherm. Ik heb hem zelf nog niet gezien, maar dat ga ik snel doen. Ook is er een nieuwe parade ontworpen voor de 20ste verjaardag die ik wel al gezien heb. Erg leuk.
Dit is trouwens de link van het filmpje van de opening door Fabienne (kijk hoe leuk die characters zijn, i love them): http://www.youtube.com/watch?v=12K2SI2dduY

Zondag was ik om half 5 klaar met werken, toen was Laura al op mij aan het wachten om samen naar de nieuwe parade te gaan kijken. Dit was geweldig, i love it. Daarna hebben we op een muurtje op Annelieke gewacht om samen met haar na de Buffalo Wild West Show te gaan. Het was een show met diner voor 25 euro. Het was een hele leuke show, voor meer details ask me!
Ik heb in ieder geval genoten.

Gister (dinsdag 03-04) had ik een dagje vrij na 6 dagen werken. Ik ben met Juliette naar Parijs geweest. We hebben eigenlijk niet echt iets specifieks gedaan, behalve na de Zara geweest en naar de HEMA geweest. Dit was heel apart, want alles staat in het Nederlands. We hebben hier kinderchampagne gekocht om die vervolgens bij de eiffeltoren op te gaan drinken. Dit is er niet meer van gekomen, want toen we bij de eiffeltoren aankwamen zijn we in een pizzeria beland. Daarna was het te koud om nog bij de eiffeltoren te gaan zitten dus hadden we besloten om naar huis te gaan om de finale van the voice kids terug te kijken. Toen we op chessy aankwamen zijn we nog naar Disney Village geweest om een starbucks te halen en om kaartjes voor de buffalo show te halen (ja ik ga nog een keer, maar nu met mijn ouders, mijn zusje en haar vriend).

Nu nog 2 dagen werken en dan zie ik zaterdag mijn ouders, mijn zusje en haar vriend weer.

Oja, ik heb gelukkig ook mijn eerste stagerapport afgerond. Ik was hier de laatste dagen erg druk mee buiten mijn werk. Het leven hier is sowieso erg druk, dus sorry mensen als jullie vinden dat ik weinig van me laat horen. Je kan me altijd contacten en ik vergeet jullie niet!

Liefs van Elke

  • 05 April 2012 - 07:01

    Jill:

    Wauw Elke, klinkt echt heel erg leuk en de foto's zien er ook leuk uit!:)
    Hoe is het afgelopen met het hotel? Alles goed gekomen hoop ik!
    Ik begrijp heel goed dat je het druk hebt en je houdt ons goed op de hoogte van je avonturen!:)
    Hopelijk tot snel weer een keertje op skype!
    Heel veel succes nog en veel plezier dit weekend met je pap & mam, milou en Roel!

    x Liefs Jill

  • 05 April 2012 - 07:14

    Francien Maas - Cc:

    Bonjour Elke,
    Wat een avonturen...wauw. Het lijkt wel of je in een rollercoaster bent beland. Keuke fotoos heb je gemaakt.
    Ik hoop dat je een fijn weekend met Pap en Mam zult beleven.
    Heel veel lieve groetjes oet Hors,
    Francien

  • 05 April 2012 - 08:34

    Rian Pijpers:

    Zo te lezen heb je het goed naar je zin en beleef je er van alles. We hebben erg veel zin om naar je toe te komen en te kijken in het hotel waar je al deze avonturen beleeft. Hopelijk krijgen we er geen natte voeten. Groetjes en tot zaterdag. Pap, mam, Milou en Roel

  • 05 April 2012 - 16:48

    Fam. Van Den Beuken:

    Goh Elke, je kunt wel schrijfster worden, haha. Boeiende verhalen, fijn dat het je bevalt en dat je er volop van geniet.
    Houden zo! Wij willen jou een heel fijn paasweekend wensen, samen met jou familie. Ook Rian en Math (en zussie natuurlijk) geniet ervan, wat zullen jullie uitkijken naar het weerzien van Elke.
    Heel veel plezier samen. We horen het wel.
    Groetjes oet de Mieterik

  • 05 April 2012 - 17:21

    Imke:

    weer een leuk verhaal Elke! goed dat je nu ook je stagerapport af hebt gekregen:) en heeeeel veel plezier dit weekend als je papa, mama en milou komen! ik zal je zeker gaan missen met prilpop, maar ik drink een wijntje (of 10) op je haha:D

    Miss you!
    Loveee Imke

  • 05 April 2012 - 20:51

    Annemarie:

    leuk hotel new york ken ik nog van onze eerste vakatie daar was best groot maar ook leuk niet zoveel mensen als de tweede keer geloof iets met baypoort was iets met marine was afgeladen vol toen,

  • 06 April 2012 - 14:45

    Dajel:

    Weer een leuk verhaal ELke!! En wat een coole foto's.
    Ik ben ook ooit naar die buffalo wild west show geweest alleen was ik toen 10 ofzo en snapte ik er niets van:P Maar het was wel indrukwekkend!
    Ik zal met prilpop ook aan je denken!
    Spreek je snel!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elke

Ik ga voor mijn opleiding Hoge Hotelschool in Maastricht 5 maanden stage lopen in Hotel New York, horende bij Disneyland Parijs. Mijn stage start op 3 maart 2012 en zal duren tot 2 augustus 2012. Ik ga stage lopen in de Housekeeping. Ik zal op deze site updates plaatsen over mijn leven in Frankrijk, om het thuisfront op de hoogte te houden.

Actief sinds 18 Nov. 2011
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 19991

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 02 Augustus 2012

Stage Parijs

Landen bezocht: