Weekendje met mijn ouders - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Elke Pijpers - WaarBenJij.nu Weekendje met mijn ouders - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Elke Pijpers - WaarBenJij.nu

Weekendje met mijn ouders

Door: Elke

Blijf op de hoogte en volg Elke

11 April 2012 | Frankrijk, Parijs

Salut,

Daar ben ik weer..
Het is nu dinsdagavond 10 april en ik heb weer genoeg te vertellen..

Afgelopen vrijdag heb ik na mijn werk samen met Annelieke (kamergenootje van Laura), Myrna (huisgenootje van Laura) en twee Franse collega's van hen een drankje gedaan in Le sport bar in Disney Village. Annelieke en ik zagen op de kaart dat ze kindercocktails hadden waar je een leuke beker bij kreeg, en aangezien Lieke nog moest rijden hebben we samen een kindercocktail genomen, eigenlijk puur om de leuke beker. Het was erg gezellig, ook gelachen met de Franse jongens omdat we hen 'gros mots' gingen leren. Daarna zijn we nog even in Billy Bobs geweest, dat is eigenlijk een beetje de discotheek van Disney Village. Tot 00.00 is daar altijd een country bandje en daarna gewoon een leuke dj. Ik vond het wel een leuke discotheek, maar ik stond met 2 tassen van mijn werk in de hand, dus dat was minder. Om 00.52 hebben we de bus naar huis genomen en thuis heb ik nog even mijn kamer opgeruimd en toen ben ik gaan slapen.

De volgende ochtend om 10.00 stond Juliette naast mijn bed(huisgenootje) om me gedag te zeggen want ze is op dit moment een week in Nederland. Ik vond het helemaal niet leuk dat ze ging. Heb haar nog geholpen met de koffers naar buiten te dragen in mijn pyjama en daarna was het tijd voor haar om te gaan. Om 11.25 kreeg ik een telefoontje van mijn gezin dat ze bijna zouden arriveren bij la boiserie (waar ik woon). Ik was nog niet klaar, maar heb me gehaast. Om 12.00 belde ze weer dat ze er waren. Ik ben met Laura naar de poort gegaan om ze binnen te laten. Je mag namelijk maar 1 persoon per dag meenemen op het park dus ik had Laura gevraagd om Roel uit te nodigen. Ik wist niet dat je onbeperkt familie mee mag nemen, dus dat was geen probleem en kon zelfs iedereen mee op mijn pasje. Ik heb mijn luxe villa laten zien en we hebben even wat gedronken. Daarna zijn we naar het hotel gegaan om in te checken en om de koffers op de kamers te zetten. We hadden een 4 persoonskamer, maar mijn ouders hadden voor mij een luchtbed meegenomen.. We werden wel een beetje raar aangekeken dat we met 5 in kwamen checken, maar ze zeiden er niets van. Anders zou ik doen alsof ik op la boiserie sliep. Daarna hebben we de metro naar Parijs genomen en zijn we als eerst naar de Arc de Triomphe gegaan, het was erg druk dus we zijn er niet opgeweest. Daarna zijn we de Champ d'Elysees afgelopen naar place de la concorde. Hier hebben we even aan het vijvertje gezeten en daarna zijn we naar het Louvre gaan kijken. Daarna moest vaders plassen, dus zijn we een cafe ingedoken en hebben we daar warme chocomel gedronken, want het was erg koud. TOen hebben we de metro genomen naar de sacre coeur en daarna hebben we daarachter in het schilderswijkje gegeten. Helaas hadden we net het verkeerde restaurantje uitgezocht. De zalm van vaders was aangebrand en hij wilde het niet opeten, mocht ik dat in het Frans uit gaan leggen. Ze deden verder niet moeilijk en gaven een nieuw bord toen de rest al uitgegeten was. Daarna hebben we de metro naar de eiffeltoren genomen, waar het ook veel te druk was. We hebben de lichtshow gezien en zijn daarna naar huis gegaan. In het hotel nog wat gedronken en toen gaan slapen.

Zondag hebben we lekker uitgeslapen en daarna samen ontbeten in het hotel. Pap had een oventje, broodjes en alles meegenomen. Daarna wilde we naar Disneyland gaan. Mam en ik wilden vluchten via de parkeergarage, omdat ik bang was dat de receptionnistes me nog zouden herkennen en dus zouden merken dat er 5 mensen in de kamer sliepen. Toen we in de parkeergarage waren konden we nergens een weg naar buiten vinden en hadden we besloten om toch maar de lift te nemen. Toen kwamen we erachter dat we onszelf opgesloten hadden want de deur terug naar het hotel was in het slot gevallen en we hadden onze kamersleutel nog om weer terug in het hotel te gaan, maar die had vaders nog. Mam en ik piesten bijna in onze broek van het lachen, maar het is uiteindelijk goed gekomen. Daarna hebben we de trein genomen na Disney. en hebben we het Disneyland hotel gezien en mijn hotel, hotel New York, daarna hebben we in Disney Village rondgehangen en om half 7 zijn we naar de Buffalo Bill Wild west Show gegaan. Dit was een dinnershow. Ik had hem een week eerder ook al gezien, maar ik vond het niet erg om nog een keer te gaan. Na de show hebben we in de disney store nog iets gekocht en daarna zijn we naar het hotel gegaan. Ik ben toen nog even met pap naar mijn appartement gereden om mijn werkschoenen op te halen en in het hotel hebben we nog de foto's gekeken van het weekend en nog wat gedronken. Toen gaan slapen want maandag ging om 7 uur mijn wekker om te gaan werken. Pap heeft me gebracht en ik heb tot half 5 gewerkt, daarna zaten ze in het hotel te wachten om nog met mij uit te gaan eten, we hebben in Val d'Europe nog samen uitgegeten en daarna was het tijd om goodbye te zeggen.

Ik vond het erg fijn dat ze er weer waren en ik heb een leuk weekend gehad. Het afscheid was minder, maar nu gaat het weer goed.

Vandaag zou ik om 7 uur moeten werken met de teamleider, maar ik schrok pas om 8 uur wakker. Geen wekker gehoord?
Ik heb me snel klaargemaakt en heb de eerste beste bus genomen en kwam pas om 9 uur op het werk aan. Ik wist niet hoe ze zouden reageren, maar het viel uiteindelijk reuze mee. De één lachte me uit en de rest maakte zich er niet druk om. Ik heb een kwartier met de teamleider gewerkt en daarna wilde de manager dat ik met een vrouwtje de kamers ging controleren. Dit heb ik gedaan. Ik heb dus eindelijk wat nieuws gezien vandaag. Omdat ze weinig tijd krijgen voor de kamercontrole, slechts 8 tot 10 minuten kon niet alles goed uitgelegd worden. Omdat het 4sterren is moet het perfect achtergelaten worden dus er moet goed gecontroleerd worden. Wij hebben de stayovers gecontroleerd en de VIP kamers. Ik vond het leuk om eens wat anders te zien en ik heb weer veel geleerd vandaag. Mijn teamleider zei dat ze me nu nog niet alleen de kamers kon laten controleren, maar dat ik dat later wel ga doen, dus ben benieuwd. Morgen zal ik waarschijnlijk wel weer moeten schoonmaken. Ik ga nu snel slapen voordat ik me morgen weer verslaap, want ik moet om 07.00 opstaan morgenochtend.

Aankomende maandag komt Jean met Vaders naar Parijs. Ze zullen rond 7 uur in Parijs arriveren en dinsdag om half 2 moet ik weer afscheid nemen. Het is dus maar kort, maar ik ben blij dat ik hem weer even kan zien!

A bientot mes amis!

  • 11 April 2012 - 11:43

    Annemarie:

    weetje ik zie jou en je moeder al !!!
    opgesloten ik moest zelfs even lachen toen ik het las.
    Pasop niet weer verslapen anders moet je misschien naar een minder lux hotel.
    Veel plezier nog groetjes

  • 11 April 2012 - 13:52

    Anja:

    ha elke, wat heb je toch een vader. Zelf ook in de horeca gewerkt soms?

  • 11 April 2012 - 16:00

    Mieke:

    Veel plezier met Jean!! xx mieke

  • 12 April 2012 - 22:02

    Groetjes Uit Oirlo:

    Ha kleine meid,
    Geweldig om samen met je familie aan sightseeing te doen en dan zelf als gids te fungeren. Wij waren toendertijd al blij met onze bus-chauffeur als gids. We herkennen wel alle punten die je opnoemt en we hebben er ook van genoten. We werden wel overdonderd door alle drukte, je zag bijna geen auto zonder deuken of schrammen. Enkele jongelui tilden een auto op die in de weg stond en zetten hem wat verderop weer neer!!!!We hadden toen zo'n overvol programma dat we nog bijna geen tijd hadden om geld op te maken. Maar het was wel fantastisch! Dus jullie vonden de buffalo show ook mooi en het eten lekker????? De tijd zal wel gevlogen zijn. Nu weer een paar daagjes er flink tegenaan en dan is er al weer prettig bezoek voor jou!!!!! Werk ze, en geniet ervan !!!!!!!!!

  • 16 April 2012 - 19:07

    Karin Custers:

    Elke wat een leuke foto s en mooie verslagen. Nu kan ik je ook een beetje volgen hoe het met je gaat.

    x karin

  • 18 April 2012 - 19:47

    Karin:

    Ha Elke

    Hoop dat het gezellig is geweest maandag en dinsdag met Jean en zoals je schrijft Vaders. Peet vertelde me dat je erg goed frans spreekt en dat wil wel iets zeggen als hij dat zegt. Prima Elke daar doe je het toch ook voor om goed frans te spreken. Hoop je gauw te zien. x Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elke

Ik ga voor mijn opleiding Hoge Hotelschool in Maastricht 5 maanden stage lopen in Hotel New York, horende bij Disneyland Parijs. Mijn stage start op 3 maart 2012 en zal duren tot 2 augustus 2012. Ik ga stage lopen in de Housekeeping. Ik zal op deze site updates plaatsen over mijn leven in Frankrijk, om het thuisfront op de hoogte te houden.

Actief sinds 18 Nov. 2011
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 19988

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 02 Augustus 2012

Stage Parijs

Landen bezocht: