Mijn verjaardag! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Elke Pijpers - WaarBenJij.nu Mijn verjaardag! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Elke Pijpers - WaarBenJij.nu

Mijn verjaardag!

Door: Elke

Blijf op de hoogte en volg Elke

06 Mei 2012 | Frankrijk, Parijs

Daar ben ik weer..

Donderdag 26-04 en vrijdag 27-04 ben ik weer uitgeweest in Billy Bobs, wat weer gezellig was. En ik ben een dagje naar het park geweest met Laura en Eloïsa. Na het donderdagavondje stappen vonden Annelieke en ik het nog wel een goed idee om een pizza te maken. Ik heb me toen flink verbrand waardoor ik me toch wel een week gehandicapt gevoeld heb omdat ik niet zoveel kon met mijn rechterhand. Een voordeel: ik heb nu wel kamercontrole geleerd en gedaan omdat ik geen handschoenen aanwilde om weer te gaan poetsen.

Vorige week zondag ben ik met Annelieke naar de Eiffeltoren geweest. Ze is namelijk vandaag vertrokken naar Nederland omdat haar stage af is. Ik was om 18.00 klaar. We hebben dichtbij de eiffeltoren eerst in een restaurantje gegeten en daarna naar de Eiffeltoren gegaan. Één lift deed het maar dus we hadden besloten om de trap te nemen tot de 2de verdieping en dan de lift te nemen. Het ging al fout op de tweede verdieping, we waren in de rij gaan staan om weer naar beneden te gaan met de lift. Daar kwamen we ongeveer na 20 minuten achter, toen de goede reis gezocht en naar boven gegaan. Het was cool om helemaal boven te zijn. Ik voelde me niet helemaal op mijn gemak omdat ik bang was dat we de laatste trein zouden missen. Lieke vond me maar een stresskip. Op een gegeven moment werd het wel echt tijd om te gaan. Kwamen we bij de metro aan kon ik mijn kaartje natuurlijk niet meer vinden. Wij besloten om stiekem door een poortje te gaan. Dit ging goed. De hele reis in de metro hebben we liggen stressen of we de trein nog wel zouden halen, we zeiden niks tegen elkaar. Kwamen we op het station aan, wij als een gek rennen en toen weer met zijn 2en door een poortje, maar door alle haast hadden we niet door dat er politie stond en toen was ik dus de zak. Ik zei nog; sorry sorry ik haal wel een kaartje, maar helaas. Ik kreeg een boete van 62 euro. Helemaal stress want we hadden natuurlijk zoiets van; oke doei trein. Maar gelukkig nadat de boete uitgekeerd was, hebben we nog de trein gehaald. Ik verwacht niet dat ze de boete opsturen want ze hebben amper gegevens van mij. Dat was me mijn avondje wel.

Dinsdagavond heb ik uitgegeten met Annelieke en haar collega's bij hotel New Port Bay! Het eten was erg goed.

Woensdagavond om 19.00 stonden Jean, Chris, Ilona en Femke voor de poort van de Boiserie. Ik snel mijn spullen gepakt en met ze mee gegaan naar het hotel. Erg leuk om ze weer te zien. We hebben die avond nog lekker uitgegeten en hebben nog drankjes gedaan in het hotel. Femke was niet gediend van het ijs in haar drankje dus die besloot om het ijs op een bordje te gooien, vervolgens stootte ik mijn glas wijn om. Shame on me!

Donderdag zijn we de hele dag naar disneyland park en studios geweest. Van 11 tot 22, vervolgens hebben we de show gekeken in het park en daarna zijn we naar billy bob's gegaan. Ik had meer mensen gevraagd om te komen voor mijn verjaardag. Om 00.00 werd er voor mij gezongen en daarna kreeg ik nog een aantal cadeautjes. Ik vond het erg leuk dat er zoveel mensen gekomen waren. Toen we terug naar het hotel gingen moest ik buiten wachten. Toen ik binnen kwam had de receptioniste een toeter in de mond en vroeg of ik de jarige was, toen ik op de kamer van Ilona, Femke en Hoete kwam was die kamer helemaal versierd en werd er ook nog een confettikanon afgeschoten. Ik zat helemaal onder. Ik kreeg cadeautjes en we hebben nog tot 3 uur drankjes gedaan.
De volgende ochtend kwam de housekeepingmedewerker ons heel leuk vertellen dat we zelf onze kamers mochten poetsen dus toen ging onze Femke aan de slag met haar dweil. Hilarisch!

Vrijdag zijn we naar Parijs geweest, naar de Grand Arche, Arc de Triomphe waar we ook op geklommen zijn. Iedereen mocht gratis behalve onze senior Chris, die was te oud. Daarna nog naar de sacre coeur geweest en het de dag afgesloten bij de Eiffeltoren. Daarvoor hebben we uitgegeten met Dennis en Jaimy, die waren ook samen in Parijs.

Zaterdag moest ik helaas weer werken en toen heb ik 's avonds nog met hen uitgegeten in Val d'Europe en toen was het weer tijd om afscheid te nemen.

Hoe gaat het met jullie daar in Nederland?


  • 06 Mei 2012 - 18:51

    Rian Pijpers:

    Fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad. Wij vieren het wel met jouw als je klaar bent met stage
    Volgens mij gaat het goed daar, je gaat zo vaak uit eten.
    Met ons gaat het goed. We gaan morgen Milou naar Hoensbroeck brengen want ze gaat met haar revalidatie beginnen, we vinden dit wel spannend, maar hopenlijk kunnen ze haar hier helpen. Groetjes en nog veel succes . Pap, mam, Milou en Roel

  • 07 Mei 2012 - 10:22

    Karin Custers:

    Ha Elke

    Leuk om die verslagen allemaal te lezen. Ik hoorde van Peet dat je al erg goed frans spreekt, hopelijk kan Jean je straks nog verstaan ha ha .

    gr en tot gauw

  • 07 Mei 2012 - 10:49

    Imke:

    weer een leuk verhaal ellie, haha vooral dat verhaal van de metro, ik zou ook helemaal in de stress zijn geweest! Ook fijn dat je verjaardag zo leuk is geweest!

    Kussies!

  • 07 Mei 2012 - 11:38

    Anita:

    Hee Elke,

    leuk om te lezen allemaal! Anja liet mij even je site zien. Heel plezier nog gewenst en alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

    groetjes
    Anita (collega Munckhof)

  • 08 Mei 2012 - 12:59

    Mieke:

    Heeej Elke! Fijn dat je zo'n leuke verjaardag hebt ghad! Hoop dat je mijn smsje hebt gekregen en anders bij deze nogmaals van harte gefeliciteerd!! Spreek je snel!! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elke

Ik ga voor mijn opleiding Hoge Hotelschool in Maastricht 5 maanden stage lopen in Hotel New York, horende bij Disneyland Parijs. Mijn stage start op 3 maart 2012 en zal duren tot 2 augustus 2012. Ik ga stage lopen in de Housekeeping. Ik zal op deze site updates plaatsen over mijn leven in Frankrijk, om het thuisfront op de hoogte te houden.

Actief sinds 18 Nov. 2011
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 19991

Voorgaande reizen:

02 Maart 2012 - 02 Augustus 2012

Stage Parijs

Landen bezocht: